youtube
instagram
  • Geoportal
Prestige - przesyłki kurierskie
Hurtownia Spożywcza - Piotr Duszny
Multiagencja Ubezpieczeniowa Lucyna Kaźmierczak
SCHEDPOL Sp. z o.o. Międzychód, ul. Przemysłowa 2
Biuro Rachunkowe KMJ ZWIĄZEK
  • Który szlak rowerowy w Gminie Międzychód uważasz za swój ulubiony?
  • Wyniki sondy

Regulamin:

  1. Zadać pytanie Burmistrzowi mogą wszyscy użytkownicy korzystający z sieci Internet.
  2. Aby zadać pytanie należy wypełnić wymagane pola formularza potwierdzając zapoznanie się z regulaminem.
  3. Burmistrz udziela odpowiedzi na zadane pytania możliwie niezwłocznie.
  4. Odpowiedzi na pytania np. z funkcjonowania gminy lub przeprowadzonych bądź planowanych inwestycji, wymagające dodatkowych konsultacji, publikowane będą w terminie do 14 dni roboczych.
  5. Pytanie zostaje opublikowane publicznie z chwilą udzielenia na nie odpowiedzi przez Burmistrza.
  6. Nie będą publikowane pytania:
    1. na które już wcześniej została udzielona odpowiedź,
    2. obraźliwe i napastliwe w formie lub treści,
    3. ponaglające,
    4. nie dotyczące spraw służbowych.
  7. O tym, czy dane pytanie spełnia warunki regulaminu decyduje Burmistrz.
  8. Publikowane pytania są prywatnymi opiniami użytkowników.
  9. Burmistrz nie ponosi odpowiedzialności za treść pytań.
  10. Administrator strony posiada podgląd adresu IP osoby zadającej pytanie.

 

Artur Molik
data dodania: 2017-11-23 20:48:21

Witam. Mam pytanie odnośnie oświetlenia. Czy w miejscowości Mokrzec przewidziana jest modernizacja oświetlenia? Z tego co wyczytałem z ogłoszenia wymiana opraw w gminie na energooszczędne nie jest obecnie w Mokrzcu przewidziana. Może da się chociaż wymienić "żarówki" sodowe w istniejących już oprawach? (obecnie wiele z nich jest zużytych, systematycznie gasną i po pewnym czasie na chwilę ponownie się zapalają, i tak w kółko) czy istnieje również możliwość dołożenia kilku nowych opraw w miejscach w których jest ciemno? Na koniec jeszcze jedno pytanie odnośnie słupków odległości przy drodze 198, zadałem je już wcześniej, zaraz po wykonaniu przez firmę prac związanych z oczyszczaniem skraju tej drogi i pobocza (nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale chyba ze dwa lata temu), w odpowiedzi zapewniał Pan że brakujące słupki zostaną uzupełnione, do tej pory nic się nie zmieniło. Pozdrawiam.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:28:21

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące możliwości modernizacji oświetlenia na energooszczędne w miejscowości Mokrzec informuję, że na terenie naszej gminy wymiana oświetlenia na nowe przeprowadzona zostanie wyłącznie na słupach ulicznych będących własnością gminy Międzychód, tj. na 603 sztukach. W naszej gminie istnieje też oświetlenie uliczne będące własnością „ENEA Oświetlenie” oddział w Gorzowie Wlkp. i na tych słupach nie planuje się wymiany opraw na energooszczędne. Co do awaryjności istniejącego oświetlenia sodowego we wsi Mokrzec, informuję, że każde doniesienie od mieszkańca czy sołtysa jest zgłaszane na tzw. „platformę zgłoszeniową ENEA Oświetlenie” i uszkodzone żarówki na bieżąco wymieniane są na nowe. W bieżącym roku w Pana miejscowości zostały również zamontowane kolejne punkty oświetleniowe. Zgodę na postawienie następnych dodatkowych punktów musi wyrazić właściciel tej instalacji oświetleniowej czyli „ENEA Oświetlenie”.

Co do zniszczonych słupków odległościowych przy skraju drogi wojewódzkiej nr 198 informuję, że fakt ten zgłoszony został do kierownika Rejonu Dróg Wojewódzkich w Międzychodzie, czyli do zarządcy tej drogi. O zniszczeniu słupków podczas prac polegających na poszerzeniu pobocza sygnalizowaliśmy już w 2015 roku. Ze strony Naszego urzędu zostało zrobione wszystko, co można było w tej sprawie wykonać.
 

                                                                                                          Z poważaniem,

                                                                                                           Krzysztof Wolny

Barbara Pietrzak
data dodania: 2017-11-21 21:36:10

Od dłuższego czasu nie palą się lampy w Radgoszczy przy drodze do Kaplina.Czy jako mieszkanka Radgoszczy mogę poznać tego przyczynę.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:31:31

Szanowna Pani,

w odpowiedzi na pytanie dotyczące przyczyny awarii lamp w miejscowości Radgoszcz w kierunku miejscowości Kaplin informuję, iż do dnia zadania prze Panią pytania w tej sprawie nikt nie powiadomił nas o tym fakcie. W dniu 21 listopada br. poinformowaliśmy o awarii wykonawcę oświetlenia, który zgłosił jego naprawę 24 listopada.

 

Burmistrz Międzychodu

Krzysztof Wolny

Jan Machalitza
data dodania: 2017-11-21 07:47:56

dotyczy slupow ogloszeniowych feinie nareszcie wiadomosci z urzedu blizej obywatela jest jednak male alllllle prosze udostepnic troche powierzchni dla ogloszen drobnych kartka o odpowiednim formacie z data i terminem waznosci takiego ogloszenia nastepnie znajda sie na pewno prywatne firmy ktore by tez chcialy swojej reklamy na takim slupie i w takim miejscu ( mozna wykorzystac powierzchnie na boku na brzegu poza miejscenm na ogloszenia tutaj tak samo forma reklamy i data waznosci ale za oplata nie musi to byc wasoka kwota ale za par lat zwruci sie cala inwestycja jeszcze cos bardzo waznego to osoba odpowiedzialna za te ogloszenia ktora konsekwentnie zajmoje sie tymi slupami ogloszeniowymi jeszcze jedno czy by mozna bylo jeszcze troche zainwestowac i takie slupy postawic je na nowo powatalych osiedlach tam tez zyja i pracuja mieszkancy miedzychodu -schody na targowisku ten temat poruszalem juz przed 2 laty ale do dzis nikt nic nie zrobil tej sprawie murki boczne rozpadaja sie na drobne i czesciowo leza juz w trawie po przejsciu nastepnej zimy znowu jakas czesc odpadnie tak ze za niedlugo trzeba bedzie zamknac zejscie schodami na targowisko

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:34:25

Szanowny Panie, odpowiadając na pytania zadane na stronie internetowej w dniu 21.11.2017 r. informuję, że:

- nowe słupy ogłoszeniowe ustawione przy dwóch kościołach w Międzychodzie mają służyć eleganckiej ekspozycji plakatów i informacji z Urzędu i instytucji gminnych (np. plakatów o wydarzeniach kulturalnych), zamiast krytykowanych płyt drewnianych. Pana pomysł o wydzieleniu powierzchni pod ogłoszenia płatne (reklamy) wymaga głębszego przeanalizowania, co z pewnością władze gminy uczynią. Na razie będziemy obserwowali funkcjonalność nowych słupów. Pozostaną też nadal ogólnodostępne słupy betonowe do bezpłatnego przyklejania prywatnych i firmowych ogłoszeń drobnych.

- nie przewidujemy ustawiania takich słupów na nowo powstających osiedlach ze względu na duże koszty, a poza tym ustawiliśmy je w dwóch miejscach zwyczajowo przyjętych, w których wiele osób chodzi pieszo oraz przejeżdża. We wsiach miejscem ekspozycji ogłoszeń są tablice ogłoszeniowe sołectw. Informacje w formie banerów rozwieszane są też w mieście przed największymi imprezami plenerowymi i wydarzeniami kulturalnymi. Poza tym ogłaszamy takie informacje na banerach zlokalizowanych na planszach reklamowych przy wjeździe na most, chociaż ostatnio połowa tych plansz ze względu na roboty została zdemontowana.

- po Pana spostrzeżeniach dotyczących ubytków w murkach przy schodach przy ul. Browarowej prowadzących na plac handlowy, gmina Międzychód zleciła w dniu 22 listopada 2017 r. prace polegające na naprawie i uzupełnieniu brakujących cegieł w murku.
Prace zostały wykonane 23 listopada br.
 

Z poważaniem,

Rafał Ciszewicz
Zastępca Burmistrza

Dorota Kinal
data dodania: 2017-11-18 10:55:19

Gratuluję rewitalizacji plaży w Mierzynie. Mam spore wątpliwości co do kamer. Montaż i wysokość umieszczenia kamer aż się prosi aby nie wprawiony złodziej je ukradł. Wystarczy wejść na murek i odkręcić obejmę. Kamery nie widzą się na wzajem. Koszty jednej kamery są spore- szkoda żeby nie doczekały lata. Nie jest to tylko moja opinia lecz wielu osób.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-12-05 10:30:44

Szanowna Pani, w odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące kamer monitoringu przy plaży w Mierzynie informuję, że zostały zamontowane zgodnie z projektem technicznym rewitalizacji tejże plaży, przy uwzględnieniu charakteru terenu na słupach oświetlenia o wysokości 3 m (tzw. parkowych).

 Podczas  prac montażowych przedstawiciele Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie zwrócili uwagę na możliwość zniszczenia  zainstalowanych kamer  w szczególności wzdłuż plaży. W związku z tym faktem zostały przeprowadzone rozmowy z wykonawcą, w wyniku których ustalono, że na słupach nad Jeziorem Mierzyńskim zostaną wykonane przedłużki, a kamery podniesione o około 1 metr. Wykonawca zobowiązał się do wykonania tych prac do końca bieżącego roku.

 

                                                                                                          Z poważaniem,

                                                                                                           Krzysztof Wolny

marek szajstek
data dodania: 2017-11-07 14:55:07

Kiedy dalszy ciag zmian w Mierzynie ? Czy cos sie zmieni jeszcze do czerwca 2018. Prosze o zdjecia dzienne zmian w Mierzynie ? Kiedy wymiana starych plyt betonowych i chodnikow na terenie osrodka ?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-11-29 10:36:03

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana  pytanie dotyczące kolejnych zmian związanych z rewitalizacją terenów   rekreacyjno - wypoczynkowych w Mierzynie informuję, iż w projekcie budżetu na 2018 r. jest zabezpieczona kwota w wysokości 860 tys. zł jako wkład pieniężny do MOSTiR Sp. z o.o. na zadanie dotyczące rewitalizacji terenu i modernizacji budynku przy plaży Jeziora Mierzyńskiego. Termin wykonania prac  uzależniony będzie od warunków pogodowych w pierwszych miesiącach 2018 r.

Jeśli chodzi o remont chodników i nawierzchni na drogach gminnych oraz nawierzchni betonowej parkingu, to nastąpi najprawdopodobniej w kolejnych latach, a będzie uzależnione posiadanymi środkami finansowymi.

 

                                                                                                      Z poważaniem,

                                                                                                       Krzysztof Wolny
                                                                                                       Burmistrz Międzychodu

Ania
data dodania: 2017-10-12 08:01:21

Witam ja mam pytanie odnośnie oświetlenia w gminie ,czytałam właśnie ze ma być wymienione na lepsze w najbliższym czasie. czy dotyczy to także zakładania lamp tam gdzie ich niema .Mieszkam w Radgoszczy już trzydzieści lat i nic się nie zmieniło w tym miejscu odnośnie oświetlenia jest tu ciemno jak ....szczególnie w okresie jesienno-zimowym.Mam jednak nadzieje ze w końcu się doczekamy konkretnie chodzi o kierunek wzdłuż jeziora.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-10-30 12:29:47

Szanowna Pani,

uprzejmie informuję, iż planowana wymiana oświetlenia dotyczy tylko wymiany istniejących opraw świetlnych będących własnością gminy Międzychód. Zakres w/w wymiany nie obejmuje budowy nowych punktów świetlnych. Nie mniej jednak mając na względzie poprawę bezpieczeństwa mieszkańców m. Radgoszcz, rozważymy możliwość zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych przy sporządzaniu projektu budżetu gminy Międzychód na 2018 rok z przeznaczeniem na rozbudowę linii oświetleniowej na odcinku drogi wymienionym w Pani wniosku.

Zdaję sobie sprawę z uciążliwości związanych z korzystaniem przez mieszkańców z nieoświetlonych ciągów komunikacyjnych, jednakże należy mieć świadomość, że na terenie naszej gminy znajduje się kilkanaście kilometrów nieoświetlonych ciągów komunikacyjnych, stąd proces ich oświetlenia będzie trwał w sposób ciągły przez kilkanaście lat i będzie ograniczony możliwościami budżetowymi naszego samorządu.

 

                                                                                                                    Z poważaniem,

                                                                                                       Zastępca Burmistrza Międzychodu

                                                                                                                     Rafał Ciszewicz

Agata Cichocka
data dodania: 2017-09-23 11:06:50

Czy w Międzychodzie jest coś takiego jak becikowe samorządowe gdy urodzi się jedno dziecko? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-09-28 14:02:36

Tomasz Dobkiewicz
data dodania: 2017-09-08 20:43:37

Czy istnieje możliwość udostępnienia na stronie internetowej szerszego opisu planowanych projektów z budżetu obywatelskiego. Często pod krótką nazwą kryje się ciekawy projekt. Ułatwiło by to podjęcie słusznej decyzji głosującym. Pozdrawiam

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-09-13 14:20:20

W odpowiedzi na zadane pytanie informuję, że szczegółowy opis projektów jest zamieszczony na stronie internetowej poświęconej Budżetowi Obywatelskiego Gminy Międzychód. Odnośnik do niej znajduję się bezpośrednio na stronie internetowej gminy. Poniżej zamieszczam link do szczegółowych opisów projektów:

https://miedzychod.budzet-obywatelski.org/projekty.

Krzysztof Wolny

Burmistrz Międzychodu

Czeslaw Mielicki
data dodania: 2017-08-15 13:06:07

Stawiam wniosek o wybudowanie kalumbarium na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie, gdyż z pewnością ograniczy to ilość miejsc spoczynku zmarłych a zarazem zmniejszy to obszar cmentarza. Proszę iść przykładem innych miast w naszym województwie.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-08-28 08:17:33

Odpowiadając  na zadane przez Pana pytanie dotyczące wybudowania na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie kolumbarium, wyjaśniam co następuje.

Zgodnie z uzyskaną informacją od zarządcy cmentarza tj. Miejskiej Spółki Komunalnej AQUALIFT sp. z o.o. w Międzychodzie na zarządzanym cmentarzu komunalnym zarezerwowany jest teren na budowę kolumbarium oraz na tzw. pole urnowe.

Jednakże dotychczas nie było zainteresowania rodzin, które chowały swoich bliskich, aby wnioskowały o umieszczenie urny z prochami w określonych wyżej miejscach. Rodzina  organizująca pochówek zawsze decydowała aby urnę z prochami umieścić w istniejącym już grobie swoich bliskich.

Wybudowanie kolumbarium wiąże się ze znacznymi kosztami, a tym samym zabezpieczeniu środków finansowych na ten cel, ale uważamy, że w przyszłości o ile  będzie zapotrzebowanie na pochówek urn z prochami w  tego rodzaju miejscach i będą odpowiednie fundusze to również na cmentarzu komunalnym w Międzychodzie przystąpi się do budowy kolumbarium.

Burmistrz Międzychodu

Krzysztof Wolny

Dariusz Szymański
data dodania: 2017-08-13 10:34:27

Szanowny panie prezydencie. Zwracam się do pana bo szczerze nie wiem do kogo mam to pytanie zadać.A mianowicie kto wydał zgodę na organizację w dniu 12 sierpnia na plaży w Mierzynie konkursu DJ ów. Oraz głośnej muzyki do czwartej rano okraszonej awanturami i bijatykami całych watach pijanej młodzieży z całego powiatu oraz braku zabezpieczenia tej imprezy masowej { przez cały czas i po ani jednego patrolu policyjnego}. Owszem na ośrodek przyjeżdża się pobawić i wypocząć,młodzież ,rodzice z dziećmi,i trochę starsi nie po to by pilnować dobytku i nie spać do 4 tej rano. Z poważaniem Dariusz Szymański.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-08-21 15:05:56

Udzielając zgody na zorganizowanie imprezy na plaży w Mierzynie w dniu 12 sierpnia br. brałem pod uwagę to, że oferta imprez organizowanych w gminie powinna być skierowana do zróżnicowanych odbiorców, w tym również młodych ludzi lubiących muzykę klubową i techno, tak więc „Klubowy Projekt” w zamyśle miał się odbyć na plaży w Mierzynie, jako miejscu w nocy odosobnionym, gdzie w ładnej scenerii nadjeziornej zbytnio nie przeszkadzając spełni oczekiwania dużej rzeszy odbiorców. O organizacji powiadomione były wszystkie służby porządkowe. Nie mam natomiast wiedzy o „awanturach i bijatykach całych watach pijanej młodzieży” (cytując pytającego). Jeśli takie przypadki się zdarzały, to pozostaje tylko ubolewać nad poziomem kultury, wynoszonej z domu, natomiast powinno się o tym niezwłocznie powiadamiać policję, która z pewnością podjęłaby interwencję.

Z poważaniem,

Burmistrz Międzychodu Krzysztof Wolny

Hanna Sikora
data dodania: 2017-08-03 19:18:35

Chciałam zapytać jakie walory przyrodnicze i krajobrazowe wg Pana straciła lipa drobnolistna , którą dnia 2 sierpnia ścięto na ul Strzeleckiej ? Jeszcze w zeszłym roku była pomnikiem przyrody ( obwód pnia 400cm). Wg mnie była przepiękna. Idealny przykład dla młodego pokolenia przedszkolaków , które ma tak mało takich drzew naokoło siebie. Państwo tacy ekologiczni pozwalają na to? Takie drzewa trzeba chronić a nie wycinać! Czy to taki nowy trend z tymi wycinkami czy jak? Pozdrawiam mieszkanka Poznania

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-08-22 15:25:22

Szanowna Pani, w odpowiedzi na zapytanie dotyczące przyczyny wycinki drzewa – lipy rosnącej przy ul. Strzeleckiej w Międzychodzie, informuję, co następuje.

Gmina Międzychód zleciła ocenę fitosanitarną kilku drzew rosnących w obrębie tzw. „Lipowca”. W zestawieniu tym uwzględniona została także przedmiotowa lipa. Osoba, która dokonywała ww. prac jest członkiem Federacji Arborystów Polskich, ma odpowiednią wiedze i duże doświadczenie w zakresie oceny zdrowotności drzew. Badania wykazały rozległy ubytek w konarach i pniu głównym oraz rozkład korzeni drzewa. Pomimo dużej, zielonej korony takie uszkodzenia świadczą o rzeczywistym złym stanie fitosanitarnym drzewa. W tym miejscu należy podkreślić, że Gmina Międzychód w ostateczności decyduje się na wycinkę tak dużych drzew i każda taka decyzja poprzedzona jest wnikliwymi badaniami. Warto nadmienić, że drzewo to już kilka lat temu, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, poddane zostało zabiegom polegającym na odciążeniu i prześwietleniu korony. Niestety żadne z ww. zabiegów prowadzonych w obrębie korony nie wpływa na zatrzymanie procesów związanych z rozkładem pnia i korzeni. Tak, jak Pani napisała – drzewo było rzeczywiście duże, jednakże właśnie z uwagi na gabaryty i lokalizację drzewa, a przede wszystkim z uwagi na bardzo zły stan fitosanitarny pnia i korzeni drzewa, Gmina Międzychód zmuszona została do podjęcia tak radykalnych działań. Lokalizacja drzewa przy budynku przedszkola, w pobliżu skrzyżowania ulic oraz mocno uczęszczanego ciągu pieszego stanowiły realne zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób nie mieszkających w Międzychodzie, które doceniają naszą zieleń, zniknięcie tak dużego drzewa jest zaskoczeniem, jednakże ochroną życia i zdrowia, a także zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom jest priorytetem w podejmowanych działaniach.

 

Gmina Międzychód jest w posiadaniu dokumentacji fotograficznej faktycznego stanu fitosanitarnego przedmiotowego drzewa i w załączeniu przesyłam kilka poglądowych zdjęć.

 

Rafał Ciszewicz

Zastępca Burmistrza

Katarzyna Kochańska
data dodania: 2017-07-13 08:38:36

Ponownie mam pytanie odnośnie działek na Bielsku o nr 91/9 i 91/10 przy ul.Armii Poznań 27. Jeżeli działki te stanowią własność Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie to w takim razie właśnie Urząd powinien zadbać o teren i monitorować raz na jakiś czas czystość działek, chodzi szczególnie o koszenie trawy. Proszę o interwencję w tej sprawie.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-07-18 08:20:38

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Pani zapytanie informuję, że na wspomniane przez Panią działki, celem przeprowadzenia kontroli został skierowany patrol Straży Miejskiej, który nie stwierdził śladów wykroczeń. Natomiast jeśli chodzi o jej czystość, w najbliższych dniach podjęte zostaną działania mające na celu skoszenie rosnącej tam trawy.  

Katarzyna Kochańska
data dodania: 2017-06-09 08:30:13

Proszę o wyjaśnienie, gdzie mamy obecnie zawozić śmieci, których nie chce odbierać firma AQUALIFT w Międzychodzie. Od niedawna firma nie chce przyjmować śmieci, które nie nadają się do zielonego pojemnika. Nikt nie potrafi sensownie tego wytłumaczyć. Pracownicy twierdzą, że takie maja polecenie.Przyjmują, ale tylko wielkogabarytowe. W takim razie mam pytanie, gdzie mamy zawozić takie śmieci jak:zużyty sprzęt elektroniczny, elektryczny, zużyte ubrania i wiele innych, których nie powinniśmy wyrzucać do pojemnika.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-07-06 09:23:39

Szanowna Pani, w związku z Pani zapytaniem informujemy, iż  ‘u źródła”, tzn. bezpośrednio z przed posesji odbierane są tylko i wyłącznie:

- odpady zmieszane,

- papier i tektura,

- szkło,

- tworzywa sztuczne,

- odpady zielone ulegające biodegradacji -  w ilości nie większej niż 3 worki o pojemności 120 l w trakcie jednego wywozu z jednej nieruchomości.

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można nieodpłatnie (ale własnym transportem) przekazać do PSZOK znajdującego się w Międzychodzie przy ul. Chrobrego 24A. PSZOK jest otwarty w każdy wtorek tygodnia od 8:00-17:00 oraz w każdą ostatnią sobotę miesiąca od 8:00 do 12:00.

W PSZOK po uprzednim okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość można nieodpłatnie przekazać następujące rodzaje odpadów:

  1. zużyte baterie i akumulatory,
  2. zużyte opony,
  3. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  4. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  5. metale,
  6. opakowania wielomateriałowe,
  7. odpady budowlane i rozbiórkowe, które pochodzą z remontów lub też innych prac budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenie na budowę lub na wykonanie których nie jest konieczne zgłoszenie do odpowiednich organów,
  8. odpady zielone ulegające biodegradacji – w ilości nie większej, niż 3 worki miesięcznie o pojemności 120 l z terenu jednej nieruchomości (w przypadku większej ilości odpadów zielonych – ponad wskazany limit istnieje możliwość przekazania ich za dodatkową opłatą w wysokości 9 zł za 1 worek o pojemności 120l).

Zużytą odzież można wrzucić do pojemników na odzież używaną rozmieszczonych na terenie Gminy Międzychód.

W niniejszej odpowiedzi odnieśliśmy się do rodzaju odpadów, które Pani wymieniła. W ramach odbioru odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz w PSZOK nie będą odbierane odpady wytworzone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – podmioty takie powinny posiadać odrębną umowę na odbiór odpadów komunalnych.

Katarzyna Kochańska
data dodania: 2017-06-01 08:38:12

Mam pytanie odnośnie działki przy ul.Armii Poznań 27.Chodzi o plac za budynkiem mieszkalnym. Z tego co wiem ten teren jest własnością Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie. Działka jest strasznie zaniedbana, nikt nie dba o ten teren, został tylko w zeszłym roku ogrodzony i to też po interwencji. Zielsko zarasta na sąsiadujące działki, a dla mieszkańców okolicznych budynków jest to tylko plac do tego, aby pieski mogły załatwiać tam swoje potrzeby. Swego czasu mieszańcy mieli tam swoje przydomowe ogródki, budynki gospodarcze i dbali o ten plac .W tej chwili działka jest w takim stanie, że żal na to patrzeć. Ciekawi mnie po co Urząd kupił tę działkę skoro nikt o nią nie dba.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-07-07 09:02:56

W odpowiedzi na Pani e-maila informuję, że na działkę nr 91/9 oraz 91/10 obręb Bielsko celem przeprowadzenia kontroli został skierowany patrol Straży Miejskiej. W terenie Strażnicy dokonali oględzin nie stwierdziwszy śladów wykroczeń (została sporządzona notatka służbowa i dokumentacja fotograficzna).

W/w działki Gmina Międzychód nabyła w roku 1994 na podstawie decyzji komunalizacyjnej Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. W przypadku zauważenia przez Panią osób popełniających wykroczenia Straż Miejska prosi o bezpośredni kontakt telefoniczny.  

Szymon Kwieciński
data dodania: 2017-03-09 09:29:39

Zwracam się z uprzejmą prośbą o utwardzenie drogi na Słodowym Młynie, ponieważ mieszkańcy z trudem mogą się dostać do swoich domów przez błoto i dziury. Przez warunki atmosferyczne stan drogi jeszcze się pogarsza. Mamy nadzieję o pozytywne rozpatrzenie prośby.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-03-09 09:39:40

W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące utwardzenia ul. Słodowy Młyn informuję, że Gmina Międzychód zleciła wyrównanie tej drogi w najbliższym tygodniu,do czego czynnikiem będą sprzyjające warunki pogodowe. Co do utwardzenia tej drogi w sposób trwały, ze względu na ograniczone środki finansowe, jakie są zaplanowane w projekcie budżetu na 2017 r. na realizacje zadań inwestycyjnych w zakresie dróg, nie ma możliwości wykonania wszystkich potrzeb społecznych w tym zakresie, lecz dołożymy wszelkich starań, aby w kolejnych latach realizować przebudowę nieutwardzonych dróg gminnych w ramach posiadanych środków.

Adrianna Zielińska
data dodania: 2017-03-09 09:20:09

1. Czy są plany, a jeżeli tak, to kiedy, budowy ścieżki rowerowej i chodnika do końca ośrodka w Mierzynie tj do ostatniego od niego wjazdu. Chodzi o kontynuacje już istniejącego ciągu? 2. Czy oprócz rewitalizacji plaży są plany dotyczące centrum ośrodka, remont ciągów komunikacyjnych, budowa lub przebudowa obiektów? Jeżeli tak to na kiedy są planowane

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-03-09 09:23:12

W odpowiedzi na Pani zapytanie do władz dotyczące planów budowy ścieżki rowerowej i chodnika do końca Ośrodka Wypoczynkowego w Mierzynie, Gmina Międzychód informuje, że Inwestorem przebudowy drogi wojewódzkiej nr 160 jest Wojewódzki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Z informacji uzyskanych od WZDW w Poznaniu, w projekcie przebudowy tej drogi jest też budowa ścieżki pieszo – rowerowej na odcinku od głównego wjazdu na ośrodek do skrzyżowania z drogą nr 198 w kierunku miejscowości Radgoszcz.

Gmina Międzychód posiada aktualne pozwolenie ważne do maja 2018 r. na przebudowę dróg na terenie Ośrodka Wczasowego w Mierzynie i do tego roku zostaną na pewno podjęte prace inwestycyjne w tym zakresie, w obecnej sytuacji finansowej w bieżącym budżecie Gminy na 2017 r. są zabezpieczone środki finansowe na wykonanie rewitalizacji plaży, przebudowy ciągu pieszego z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych oraz remontem budynku przy plaży rozłożone na dwa lata. W przypadku pojawienia się możliwości pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania na wykonanie przebudowy dróg i ciągu komunikacyjnego, Gmina Międzychód będzie składała wnioski o aplikacje takich środków finansowych.

Lucyna
data dodania: 2017-03-09 09:13:53

Pytałam ostatnio o wodę w jeziorze mierzyńskim-ale odp. mnie nie zadowala. Chodzi mi bardziej o estetykę. To, że kąpielisko ma prawo być otwarte to nie znaczy, że będzie ono atrakcyjne. Wygląd wody ma duże znaczenie i mnóstwo ludzi o tym mówi. Jeśli nie wie Pan o czym mówię- zapraszam wiosną na spacer przy plaży i po nowych pomostach. Toń jak z horrorów.. Proszę więc o odpowiedź na pytanie: Co zrobicie w celu eliminacji szybkiego zarastania jeziora roślinnością wodną? problem istnieje i zobaczy Pan, że jeśli Państwo sami się tym nie zainteresują, woda sama da o tym znać już niedługo.

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-03-09 09:14:26

Szanowna Pani,

Odpowiadając na Pani pytanie dotyczące roślinności nad Jeziorem Mierzyńskim, chcę poinformować, że zgodnie z art. 10, ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne,  właścicielem wód jest Skarb Państwa, którego reprezentantem jest Starosta. Ponadto Jezioro Mierzyńskie zostało wydzierżawione osobie prywatnej. Zatem wszelkie pytania o stan wody należy kierować do Starostwa Powiatowego w Międzychodzie.

Z ramienia gminy staramy się poprawić estetykę plaży i terenów położonych przy jeziorze, stąd planowana rewitalizacja plaży i miejsca przeznaczonego do kąpieli.

Michał Janik
data dodania: 2017-03-09 08:47:44

Witam. Czy ktoś w gminie monitoruje wycinkę drzew według nowych przepisów? Czy przykładowe wycięcie sporego lasku przy skrzyżowaniu drogi Dzięcielin-Skrzydlewo z drogą krajową było legalne, czy ktoś to nadzorował?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-03-09 08:51:50

W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące wycinki drzew informuję, że usunięcie drzew na terenie nieruchomości zlokalizowanej pomiędzy droga powiatową Dzięcielin – Skrzydlewo a drogą krajową 24 było zgodne z prawem, ponieważ w oparciu o obowiązującą od 1 stycznia 2017 r. ustawę o ochronie przyrody (Dz.U. z 2016 poz. 2134), zgodnie z art. 83f ust.1 pkt 3b, przepisów nakładających konieczność uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów nie stosuje się w przypadku wycinki drzew i krzewów usuwanych w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytku rolniczego. Ww. wycinka prowadzona była właśnie na nieruchomości rolnej, a jej przyczyną było przywrócenie terenu do funkcji rolnej.

Natomiast w kwestii monitoringu wycinki drzew wg nowych przepisów informuję, że jest on prowadzony w zakresie będącym w kompetencjach burmistrza, zgodnie z przepisami ww. ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie dodatkowe informacje na temat wycinki można uzyskać w Referacie Komunalno – Środowiskowym, UMiG, pok. 300, 301, tel. 95 748 8121.

Grzegorz Niewiadomski
data dodania: 2017-03-08 11:12:30

Panie Burmistrzu, jako podatnik jestem zainteresowany przybliżonymi kosztami na organizację Dni Międzychodu b/r, które zapowiadają się atrakcyjne i zapewne pochłoną nie mała kwotę, czy nas na to stać?

Burmistrz Międzychodu
data odpowiedzi: 2017-03-08 11:15:42

W odpowiedzi na Pana pytanie zadane 23 lutego br. informuję, iż koszty przeprowadzenia "Dni Międzychodu 2017" zostaną przedstawione po ich zakończeniu. Głównym punktem tegorocznych imprez będzie koncert zespołu Bajm i Beaty Kozidrak, oprócz tego przygotowywany jest zestaw wielu innych atrakcji dla mieszkańców i turystów. Mam nadzieję, że będą to dni, które spędzimy radośnie na wspólnej zabawie.

  • 10 614
    LICZBA LUDNOŚCI MIASTA
  • 6,98
    POWIERZCHNIA MIASTA W KM2
  • 1378
    UZYSKANIE PRAW MIEJSKICH
  • 18 633
    LICZBA LUDNOŚCI GMINY
  • 306,25
    POWIERZCHNIA GMINY W KM2