UWAGA !!! Dotacje gminne na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych i budynków niemieszkalnych znajdujących się na terenie gminy Międzychód
Uprzejmie informujemy, że można już składać wnioski o przyznanie dotacji proekologicznych na demontaż, transport i utylizację pokryć dachowych zawierających azbest.
Do tej pory obowiązywała uchwała, na podstawie której Mieszkańcy mogli starać się o dotację tylko na inwestycje dotyczące budynków mieszkalnych. Obecnie program proekologiczny rozszerzono w naszej gminie także na budowle i budynki niemieszkalne (np. szopki, garaże, budynki gospodarcze, wiaty, stodoły itp.).
Dotacja z budżetu Gminy Międzychód wynosi 70 % kosztów inwestycji, jednak nie więcej niż 5 000 zł.
Wnioski można składać przed realizacją inwestycji w terminie do 30 września 2020 roku w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzychodzie.
Dotacja może być przyznawana wyłącznie na dofinansowanie kosztów inwestycji realizowanych na terenie gminy Międzychód przez osoby fizyczne, osoby prawne lub przedsiębiorców będących właścicielami, użytkownikami wieczystymi lub zarządcami nieruchomości, którzy zgłosili posiadanie na budynkach znajdujących się na nieruchomościach wyrobów zawierających azbest, wyroby zostały zinwentaryzowane i ujawnione w bazie danych stanowiącej załącznik do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Międzychód” przyjętego uchwałą nr LII/486/2017 Rady Miejskiej Międzychodu z dnia 19 grudnia 2017 r.